De nettowinst over het boekjaar bedroeg € 69 miljoen. Dat is een toename van 1,5% ten opzichte van 2013. Zoals op 2 januari 2015 bericht bedroeg de omzet over 2014 € 2.572
miljoen, een toename van 3,0%. De autonome groei beliep 1,7% (exclusief het effect van (btw over) rookwaren).
Directievoorzitter Koen Slippens:
“Sligro Food Group slaagde er in 2014 in om een hogere winst te realiseren, ondanks de lagere bijdrage van geassocieerde deelnemingen. De winst per aandeel is met 2% toegenomen tot € 1,58. Dat in combinatie met onze onverminderd sterke financiële positie maakt het mogelijk om het dividend te verhogen met € 0,05 tot € 1,10 per aandeel. Het afgelopen jaar heeft Sligro zijn marktpositie in foodservice fors weten uit te breiden en steeg ons marktaandeel met 1,7% tot 22,9%. Naast de reeds zichtbare commerciële resultaten is door Sligro Food Group breed gewerkt aan een stevige basis, waarmee wij de komende jaren onze positie verwachten te kunnen verbeteren”.
Lees meer in het persbericht of bekijk de videotoelichting.
Wilt u persberichten van Sligro Food Group in uw mailbox ontvangen? Mail dan uw naam, adresgegevens en het e-mailadres waarop de persberichten binnen moeten komen naar Mieke van de Valk: mvdvalk@sligro.nl