Sligro Food Group heeft beste financiële website 2014!


Sligro Food Group heeft de beste financiële website onder alle Nederlandse beursfondsen. Dit blijkt uit jaarlijks onderzoek, dat internetadviesbureau Jungle Minds heeft uitgevoerd in het kader van de FD Henri Sijthoff-prijs.

Sligro Food Group (Midkap) gooit hoge ogen met een nieuwe responsive website en met een uitgebreide strategiesectie die concrete strategische en financiële doelstellingen bevat. Het investor relations-gedeelte is uitgebreid, zoals met een interactieve koersgrafiek waarbij Sligro kan worden vergeleken met branchegenoten. Er kunnen rendementsberekeningen van het aandeel worden gemaakt en consensusverwachtingen van analisten zijn gemeld.

Opmars middelgrote en kleinere beursfondsen
De winnaar van vorig jaar, bierbrouwer Heineken, is nu verdrongen naar de tweede plaats. ‘De meest opvallende ontwikkeling van dit jaar is de opmars van middelgrote en kleinere beursfondsen in de lijst’ aldus Bart ter Steege, managing partner bij Jungle Minds. 'Zij maken dit jaar voor het eerst de helft uit van de top-20, daarvoor was het hooguit een kwart.' Het succes van niet-hoofdfondsen wordt onder meer toegeschreven aan een reeks lanceringen van responsive websites, waarmee de informatie goed leesbaar is via zowel een pc, een tablet of een smartphone. Voor meer informatie, download het onderzoek hieronder.

Download Onderzoek FD Henri Sijthoffprijs 2014
(1,5 MB)