Op donderdag 27 maart 2025, voorbeurs, worden de jaarcijfers 2024 van Sligro Food Group gepubliceerd.
Bijeenkomsten
Locatie
Sligro Amsterdam
Van der Madeweg 39
1115 RD Amsterdam-Duivendrecht
Wilt u een van deze bijeenkomsten bijwonen?
Meld u per e-mail aan bij Charissa Kleij: ckleij@sligro.nl
Wilt u persberichten van Sligro Food Group in uw mailbox ontvangen?
Mail dan uw naam, adresgegevens en het e-mailadres waar u de persberichten wil ontvangen naar Charissa Kleij: ckleij@sligro.nl
Het jaarverslag van Sligro Food Group N.V. over 2024 is op 27 maart 2025 gepubliceerd.
Het jaarverslag is via Jaarverslag 2024 of de menubalk bovenaan deze pagina in verschillende formats beschikbaar, in een online versie, als PDF en als ESEF-rapportage.
Een gedrukte versie is binnenkort beschikbaar en deze kunt u aanvragen door een e-mail te sturen naar Charissa Kleij: ckleij@sligro.nl
Degenen die op onze mailinglijst voor het jaarverslag staan hoeven niet te mailen, zij ontvangen per post een gedrukt exemplaar.
Veghel, 27 maart 2025
Veghel, 7 januari 2025
De omzet van Sligro Food Group N.V. over 2024 bedroeg € 2.890 miljoen, een toename van 1,1% ten opzichte van de omzet ad € 2.859 miljoen in 2023. De omzettoename was volledig autonoom.
De totale omzet kan als volgt worden verdeeld:
In Nederland was sprake van een omzettoename van 2,6% (Q4: toename van 4,6%). De invloed van de tabaksomzet was groot dit jaar maar nam in het vierde kwartaal al wat af. Exclusief tabak nam de omzet in Nederland met 0,4% toe (Q4: toename van 3,2%).
De tabaksomzet bedroeg dit jaar € 267 miljoen (Q4: € 63 miljoen). Het aandeel van de tabaksomzet is dit jaar gestegen en bedroeg 9,2% van de totale omzet ten opzichte van 7,4% in 2023. Met ingang van 2025 stoppen wij volledig met de verkoop van tabak.
In België nam de omzet met 7,8% af (Q4: afname van 7,8%). Zoals verwacht bleven we in het vierde kwartaal nog achter op vorig jaar, maar we zien sinds het derde kwartaal een betere trend en de afstand met het voorgaande jaar slinken.
Op dit omzetbericht heeft geen accountantscontrole plaatsgevonden.
Op 27 maart 2025 vóór beurs publiceert Sligro Food Group haar volledige jaarresultaten en jaarverslag over 2024.
Wilt u persberichten van Sligro Food Group in uw mailbox ontvangen?
Mail dan uw naam, adresgegevens en het e-mailadres waar u de persberichten wilt ontvangen naar Charissa Kleij: ckleij@sligro.nl
Maandag 14 oktober werd de Sligro zelfbedieningsgroothandel in Gent op feestelijk wijze heropend. De Gentse vestiging werd afgelopen jaar grondig gerenoveerd en volledig volgens de nieuwst formulegeneratie 3.0 ingericht.

Ondanks die grondige renovatie verwelkomde Sligro Gent toch een recordaantal van 28.000 foodprofessionals. Liefst 60% van de Gentse restaurateurs sloegen hier verse ingrediënten en voedingsartikelen in.
Niet alleen het pand onderging een renovatie, ook in het aanbod is veel aandacht voor Belgische producten. Van het ruime vaste foodassortiment van 13.000 artikelen heeft 1 op de 3 producten een Belgische oorsprong.
Bij de renovatie was er veel aandacht voor duurzaamheid. De verwarming maakt gebruik van warmteterugwinning uit de nieuwe koelinstallatie, die volledig draait op natuurlijk koudemiddel. Hierdoor bespaart de winkel jaarlijks 90.000 m³ gas, wat gelijkstaat aan het jaarverbruik van 75 huishoudens. Zonnepanelen op het dak leveren groene stroom en samen met de nieuwe LED-verlichting verbruikt de winkel ongeveer 20% minder elektriciteit. Deze verbeteringen zorgen voor een CO₂-reductie van 30%.

Bij de heropening kregen Hachiko VZW – zij leiden assistentiehonden op voor personen met een motorische beperking en personen met epilepsie – en het kinderrevalidatiecentrum van UZ Gent elk een cheque van € 5000.
Lees hier de volledige trading update Q3 2024
Sligro Food Group N.V. realiseerde over het derde kwartaal van 2024 een omzet van € 730 miljoen, een toename van € 25 miljoen of 3,5% ten opzichte van de omzet van € 705 miljoen in het derde kwartaal van 2023.

In Nederland zagen we in Q3 herstel in de omzetontwikkeling. Na een matig tweede kwartaal waren de omstandigheden in het derde kwartaal gunstiger. De omzetontwikkeling werd daarnaast gestuwd door de toename in de tabaksomzet als gevolg van de verschuiving vanuit retail naar het petrol kanaal in verband met de nieuwe tabakswetgeving.
In België ziet het ernaar uit dat we de grootste impact van omzetverlies als gevolg van alle doorgevoerde
veranderingen nu achter ons laten. De afgelopen kwartalen is in België hard gewerkt aan het neerzetten
van een IT-platform en logistieke infrastructuur waarmee we onze klanten, net als in Nederland, de voordelen van een integraal en landelijk bezorgnetwerk kunnen bieden.
Dat was een groot programma en ging gepaard met tijdelijke ongemakken voor onze klanten. Nu staat er de basis om professioneel en efficiënt te opereren wat onze klanten en onszelf ten goede komt, een belangrijke mijlpaal dus. De daling ten opzichte van vorig jaar nam in de loop van het derde kwartaal af en we slagen er in om meer nieuwe klanten aan ons te verbinden. Dat punt hebben we later bereikt dan verwacht, maar wij zijn blij met de eerste tekenen van herstel..
Veghel, 17 oktober 2024
Lees hier de volledige trading update Q3 2024
Wilt u persberichten van Sligro Food Group per e-mail ontvangen?
Mail dan uw naam, adresgegevens en het e-mailadres waar u de persberichten wil ontvangen naar Charissa Kleij: ckleij@sligro.nl
Bij Sligro is werkgelegenheid voor mensen met een kwetsbare arbeidspositie een vanzelfsprekendheid. Wij vinden het belangrijk dat iedereen een kans krijgt om mee te doen op de arbeidsmarkt en dus ook bij Sligro kan werken. Het PSO keurmerk Trede 2 is het resultaat van de inzet en betrokkenheid van de hele organisatie en daar zijn we best trots op!
De Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO. Het is een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties meer dan gemiddeld sociaal ondernemen, gericht op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt. De PSO brengt op bedrijfsniveau de verhouding in kaart tussen het aantal medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt en het totale aantal werkzame medewerkers.
De Prestatieladder Socialer Ondernemen bestaat uit vijf prestatieniveaus waarvoor een PSO-keurmerk uitgegeven kan worden, van Aspirant-status tot en met Trede 3. Sligro Food Group heeft het keurmerk voor Trede 2 gekregen.

Het doel van de Prestatieladder Socialer Ondernemen is de arbeidsparticipatie verhogen van personen met een afstand tot de arbeidsmarkt, en dat voor alle soorten werkgevers: van mkb tot multinational, en van bakker tot accountantskantoor. Een organisatie die gecertificeerd is op een PSO-trede behoort tot de koplopers als het gaat om werkgelegenheid voor de PSO-doelgroep.
De FD Henri Sijthoff Prijs is een jaarlijkse prijs, uitgereikt door Het Financieele Dagblad aan ondernemingen die uitblinken in hun financiële en niet-financiële jaarverslaggeving en communicatie. De prijs wordt toegekend in de categorieën AEX-bedrijven, overige beursfondsen (waaronder Sligro Food Group) en niet-beursgenoteerde bedrijven.
Sligro Food Group is al tien keer eerder genomineerd en heeft deze prijs drie keer gewonnen, in 2002, 2016 en 2020.
Donderdag 6 november 2025 worden de winnaars bekendgemaakt.
In 1975 werd SAIL voor de eerste keer georganiseerd ter ere van de 700e verjaardag van onze hoofdstad. Dus is het in 2025 opnieuw feest: 750 jaar Amsterdam én 50 jaar SAIL. Maar dat is nog niet alles! In 2020 kon SAIL in verband met de pandemie niet doorgaan, daardoor werd de 10e en jubileumeditie doorgeschoven naar 2025. Driedubbel feest dus! En dat wordt op een bijzondere manier gevierd! In het jaar dat onze hoofdstad haar 750e verjaardag viert is SAIL het moment om mensen vanuit alle windstreken te ontvangen op het grootste vrij toegankelijke event van Nederland! Een feest op water en kade, van 20 tot en met 24 augustus.
Een spektakel waar meer dan 10.000 schepen, waaronder indrukwekkende tallships, en ruim 2 miljoen bezoekers van over de hele wereld samenkomen voor een onvergetelijke ervaring.
Sligro is op verschillende manieren aanwezig. Als Presenting Partner van het totale evenement, als leverancier van vele food outlets in de stad en aan het IJ en als deelnemer met exclusieve VIP-arrangementen voor klanten. 
Vrijdag 7 februari werden in de Sligro Evenementenhal in Veghel maar liefst 172 jubilarissen bejubelt. Deze medewerkers vierden in 2024 hun 12,5, 25, 40 of zelfs 50 jarig dienstverband bij Sligro Food Group.
De jubilarissen kwamen samen met hun partners uit het hele land naar Veghel voor een sprookjesachtige dinershow. De Sligro Evenementenhal was geheel in stijl van ‘1001 Nacht’ aangekleed. Uiteraard waren de gerechten en drankjes passend bij dit Oosterse thema. De gasten werden onder andere vermaakt door goochelaar Tariq die aan tafel magische goocheltrucs presenteerde. Waarzegster Fatima beloofde de jubilarissen een zonnige toekomst en de liefhebbers konden zich laten versieren met henna. Het hoofdpodium was voor Tino Martin en later op de avond voor A-Fever, bekend van het tv-programma The Tribute - Battle of the Bands’. Alle Abba-hits kwamen voorbij en zorgden voor een volle dansvloer. Tussendoor zorgde DJ Sultan voor lekkere muziek. Na afloop werden de feestgangers van buiten de regio met de bus teruggebracht naar hun hotel.
De jaarlijkse ‘jubilarissenavond’ is een begrip binnen Sligro en een echte traditie. Al tientallen jaren worden de jubilarissen en hun partners op deze manier gefêteerd en bedankt voor hun bijdrage aan de ontwikkeling van Sligro.

Met de onthulling van het bouwbord op het Food Center Amsterdam is maandag 29 september op symbolische wijze gestart met de nieuwbouw van de zelfbedieningsgroothandel voor ‘De Kweker’ in Amsterdam.
Belangrijke stap
Wethouder Van Weyenberg (Grond en Ontwikkeling): “De bouw gaat eindelijk van start bij het Food Center. Het is een plek met ontzettend veel historie en verhalen in Amsterdam. Het huidige bedrijventerrein verandert in een modern en duurzaam gemengd woon werkgebied. Eerst zijn de bedrijven aan de beurt. Het is belangrijk dat de bedrijven die de stad voeden een nieuwe plek krijgen op het Food Center."
Nieuwbouw voor ‘De Kweker’
‘De Kweker’, sinds 2019 onderdeel van Sligro Food Group, is al vanaf 1949 actief op deze locatie. 'De Kweker' is uitgegroeid tot een groothandel voor de horeca, met een breed assortiment en trots is op de nauwe samenwerking met lokale leveranciers.
Kees Kiestra, directeur zelfbedieningsgroothandels: “Wij en onze kanten zijn enorm blij dat we nu met de nieuwbouw gaan beginnen. Voor de horecaondernemers in de stad is het enorm belangrijk dat zij binnen de ring én op korte afstand van het centrum terechtkunnen voor hun dagelijkse bedrijfsinkopen. 'De Kweker' is altijd al een mooi voorbeeld geweest van ‘de buik van Amsterdam’ en zal dat met onze nieuwe groothandel nóg meer worden."
Sligro Food Group start in november met de bouw van de nieuwe ZB voor De Kweker.
